8. huhtikuuta 2016

KOHTI PÄÄSYKOKEITA

Korkeakoulujen yhteishaku loppui keskiviikkona 6.4. Itse hain jo ennen pääsiäistä pitkän mietinnän ja monien alanvaihtojen jälkeen. Lopulta päädyin hakemaan liikuntapedagogiikkaa ja liikuntabiologiaa Jyväskylän yliopistoon, sekä fysioterapiaa Jyväskylän ja Oulun ammattikorkeaan. Pääsykoemateriaalit näihin julkaistiin 1.4. ja niitä on nyt ahkerasti käyty lävitse. Tulostin kaikki sivut itselleni, sillä tietokoneelta lukeminen on hankalaa puolin jos toisin, ja sivuja kertyi reilu 500 kappaletta, kolme kansiollista. Olen jaotellut yliopiston materiaalit kahteen eri kansioon ja ammattikorkean yhteen.







Liikuntapedagogiikkan ja liikuntabiologian kirjalliset pääsykokeet ovat 28.4., eli jo muutaman viikon päästä. Valitsin koepaikaksi Jyväskylän, sillä se oli valittavista kaupungeista tutuin ja ehkä lähimpänä. Koe on 10 aamulla, jotenka matkaan täytyy lähteä jo seitsämän aikoihin, enkä vielä tiedä teenkö reissun yksin. Fysioterapian esivalintakoe on 3.5. joka tehdään kotona kello 9 alkaen.

Mikäli liikuntapedagogiikan/-biologian kirjallisen osan pääsen läpi, alkaa armoton liikuntalajien kertaaminen ja treenaus. Olen toki liikunnallinen ihminen ja osaan monia liikuntamuotoja, mutta tiedän että minun tuurillani kohdalle sattuu juuri ne vaikeimmat. Olen esimerkiksi hyvin huono taidollinen uimari. Pääsen kyllä eteenpäin ja pysyn pinnalla, muttei sitä uimiseksi ehkä voi kutsua.

Pääsykokeisiin voi lukea vaikka ruokaa tehdessä


Tulevia yo-juhlia silmällä pitäen olen ruennut panostamaan enemmän ruokailuihin. Olen jo reilun vuoden verran syönyt suhteellisen hyvin, (pieniä) lipsahduksia ja herkutteluja lukuunottamatta. Kuntosalilla olen ruennut keskittymään käsiin ja selkään, toiveissani avoselkäinen mekko. Juoksemaan rupean taas, kunhan tiet kuivuvat loskasta ja kurasta. Hyvin terveellinen loppukevät siis tiedossa!


4 kommenttia:

  1. Aika monta sivua on tullut :D Tsemppiä sulle pääsykokeisiin!

    VastaaPoista
  2. Huh pääsykoeluku! Itse haen psykalle Jyväskylään. Paljon tsemppiä pääsykokeisiin! <3

    VastaaPoista